Coaching
Dane statystyczne
Dane statystyczne dotyczące efektywności coachingu, potwierdzające zasadność wykorzystania coachingu w rozwoju ludzi i organizacji
Główne tematy, w których efektywność coachingu ma znaczenie:
- Wpływ na produkcję
- Wpływ na ludzi
- Zwrot z inwestycji
Wyniki badania satysfakcji wśród Klientów coachingu, przeprowadzone przez PricewaterhouseCoopers, w którym to badaniu wzięło udział 2165 osób z 64 krajów mówią:
99% Klientów pozytywnie ocenia swój proces coaching’owy – jego efekty
Według badanych (managerów z firm znajdujących się w rankingu Fortune 1000) przeprowadzone programy coachingowe przyniosły prawie 550% zwrotu z inwestycji.
Badanie dowiodło, że, przedsiębiorstwa które zdecydowały się na coaching managerów wykonawczych odnotowały wzrost (w opinii samych managerów):
- Produktywności: 53%
- Jakości: 48%
- Siły organizacyjnej: 48%
- Obsługi klienta: 39%
Managerowie wskazali poprawę w obszarach:
- Relacji z podwładnymi: 77%
- Relacji z przełożonym: 71%
- Pracy zespołowej: 67 %
- Satysfakcji z pracy: 61%
A oto jak Klienci ocenili wpływ coachingu na poszczególne elementy ich życia (niezależnie od rodzaju i formy coachingu, w jakim brali udział):
- 80% Zwiększona pewność siebie,
- 73% Poprawa relacji z innymi, z otoczeniem
- 72% Poprawa umiejętności komunikacyjnych
- 67% Zwiększona równowaga pomiędzy pracą a życiem