Coaching
Dane statystyczne
															Dane statystyczne dotyczące efektywności coachingu, potwierdzające zasadność wykorzystania coachingu w rozwoju ludzi i organizacji
Główne tematy, w których efektywność coachingu ma znaczenie:
- Wpływ na produkcję
 - Wpływ na ludzi
 - Zwrot z inwestycji
 
Wyniki badania satysfakcji wśród Klientów coachingu, przeprowadzone przez PricewaterhouseCoopers, w którym to badaniu wzięło udział 2165 osób z 64 krajów mówią:

99% Klientów pozytywnie ocenia swój proces coaching’owy – jego efekty
Według badanych (managerów z firm znajdujących się w rankingu Fortune 1000) przeprowadzone programy coachingowe przyniosły prawie 550% zwrotu z inwestycji.
Badanie dowiodło, że, przedsiębiorstwa które zdecydowały się na coaching managerów wykonawczych odnotowały wzrost (w opinii samych managerów):
- Produktywności: 53%
 - Jakości: 48%
 - Siły organizacyjnej: 48%
 - Obsługi klienta: 39%
 
Managerowie wskazali poprawę w obszarach:
- Relacji z podwładnymi: 77%
 - Relacji z przełożonym: 71%
 - Pracy zespołowej: 67 %
 - Satysfakcji z pracy: 61%
 
A oto jak Klienci ocenili wpływ coachingu na poszczególne elementy ich życia (niezależnie od rodzaju i formy coachingu, w jakim brali udział):
- 80% Zwiększona pewność siebie,
 - 73% Poprawa relacji z innymi, z otoczeniem
 - 72% Poprawa umiejętności komunikacyjnych
 - 67% Zwiększona równowaga pomiędzy pracą a życiem
 
